1. szint: A betű a beszédhang írott formája. Arra használjuk, hogy a hangokat, amiket kimondunk, le tudjuk írni. Amikor egy szót kimondunk, akkor hangokat használunk, amikor leírjuk, akkor betűket.
Példamondatok:
A betűket első osztályban tanuljuk meg.
Aki nem ismeri a betűket, az nem tud olvasni.
Vannak kisbetűk: a, b, c, és nagybetűk: A, B, C.
Amit kimondunk, az a hang, amit leírunk, az a betű.
2. szint: A betű a beszédhang írott jele. Arra használjuk, hogy a beszédhangokat, amiket kimondunk, le
tudjuk írni. Amikor egy szót kimondunk, akkor beszédhangokat használunk. Amikor leírjuk, akkor betűket. A betűk rajzokból alakultak ki.
Példamondatok:
Lola még nem tanulta meg a betűket.
A nevem elején „j” betű áll.
Aki ismeri a betűket, az el tudja olvasni az izgalmas történeteket.
Amit kimondunk, az a hang, amit leírunk, az a betű.