Egy cél elérése érdekében elrendezett dolgok alkotnak rendszert. Így könnyebben, gyorsabban eligazodunk a dolgok között. A rendszer rendezetté teszi a területet.
Rendszerek például a könyvtárban, a könyvek tárolási rendszere, vagy az élelmiszer boltban az áruk tárolási rendszere.
Az elrendezést megkönnyíti, ha csoportokra bontjuk a nagy egészet, és a csoportokat rendezzük el.
Például: Először kell egy cél ahhoz, hogy rendszerünk legyen. Cél nélküli elrendezés nem alkot rendszert. A cél legyen most a ruhák tárolása olyan módon, hogy ne rongálódjanak, ne koszolódjanak, és gyorsan megtaláljuk őket. Alulra tesszük a cipőket, a fiókokba a kicsi dolgokat: zoknik, alsóneműk, az alsó polcra a nadrágokat, a következő polcra a pulóvereket és így tovább.
Ha a cél megváltozik, például eladás céljából kell elrendezni a ruhákat, akkor a tárolás rendszere
is megváltozik. A dolgokat elrendezhetjük a valóságban, mint a ruhákat, vagy a fejünkben, gondolatban. Ezeket az elgondolt rendszereket le tudjuk írni, vagy rajzolni, de magukat a dolgokat nem pakoljuk át.
A rendszer lehet nagyon nagy, mint például a matematika tudománya, de lehet kicsi is, mint például a tolltartóban az íróeszközök elhelyezésének rendszere: jobb oldalon a ceruzák, bal oldalon a tollak, a kis zsebben a radír.
Példamondatok:
- Az iskolaszerek tárolására saját rendszert alakítottam ki.
- A rendszerben mindennek megvan a saját helye.
- Megismertük az iskolai könyvtár rendszerét.